صفحه اصلی / بلاگ / نحوه اتصال گوشی‌های اندرویدی به تلویزیون

نحوه اتصال گوشی‌های اندرویدی به تلویزیون

نحوه اتصال گوشی‌های اندرویدی به تلویزیون

آموزش اتصال گوشی اندروید به تلویزیون و ملزومات آن

نحوه اتصال گوشی‌های اندرویدی به تلویزیون گوشی‌های همراه نقش عمده‌ای در زندگی روزمره ما ایفا می‌کنند. گوشی‌های همراه بسته به نیاز شما می‌توانند کارهای بسیاری را انجام دهند. از استفاده به عنوان یک چراغ قوه تا انجام اموربانکی و اتصال به درگاه بانکی را ایفا کنند. گوشی‌های همراه امروزه جزء لاینفکی از ملزومات زندگی مردم شده. امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که از گوشی‌های هوشمند استفاده نکند. اما این گوشی‌های موبایل هم با تمام امکاناتی که دارند خالی از عیب و نقصان نیست.

یکی از کاربردهای گوشی‌های همراه تماشای فیلم‌ها و تصاویر در ابعاد بزرگ می‌باشد که با صفحه نمایش کوچک این گوشی‌ها امکان پذیر نیست.معمولاً کاربران دوست دارند فیلم‌ها و تصاویر خود را همراه با خوانواده و یا دوستان در ابعاد بزرگتر بر روی صفحه تلویزیون تماشا کنند. کاری که امروزه به لطف پیشرفت در تکنولوژی موبایو و دیجیتال دست یافتنی است.

در این مقاله می‌خواهیم نحوه اتصال گوشی‌های اندرویدی به تلویزیون را برای شما شرح بدهیم.

روش‌های آیینه کردن صفحه گوشی بر روی صفحه نمایش تلویزیون

برای آیینه کردن صفحه نمایش گوشی بر روی تلویزیون یا به اصطلاح screen mirroring به دو روش می‌شود این کار را انجام داد روش اول اتصال از طریق کابل است و روش دوم اتصال از بی‌سیم می‌باشد. که در ادامه هر دو روش را برایتان توضیح خواهیم داد.

روش اول اتصال از طریق کابل

در این روش جهت اتصال گوشی به تلویزیون نیاز به یک کابل HDMI داریم. رابط HDMI همزمان صدا و تصویر را از گوشی منتقل می‌کند. و از کیفیت بالایی برخوردار است. مزیت این روش امنیت بالای آن ، کاهش نویز و سرعت انتقال بالای آن هست.

تلویزیون های ساخته شده در یک دهه اخیر مجهز به پورت HDMI می‌باشند. همچنین تبلت‌ها و گوشی‌های اخیراً تولید شده مجهز به این پورت هستند. اما برای گوشی‌های قدیمی‌تر نیاز به یک تبدیل می‌باشد.

پورت‌های HDMI در چهار سایز مختلف تولید می‌شوند که سایز A که در واقع همان سایزمتداول در دستگاه‌های بزرگ مانند تلویزیون و گیرنده های ماهواره است و از نظر فضا هیچ محدودیتی ندارد. سایز B که در اغلب تبلت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و سایز C یا MICRO HDMI و سایز میکرو که کمتر در دستگاه‌ها دیده می‌شود.

روش اتصال از طریق کابل MicroUSMHL

دیگر روش در اتصال کابلی اتصال از طریق کابل روش اتصال از طریق کابل MicroUSMHL است.

این کابل برای گوشی‌هایی که مجهز به پورت HDMi نیستند کاربرد دارد.

در این روش می‌توانید از طریق پورت MicroUS کابل MHL را به تلویزیون متصل و محتوای اندروید را روی تلویزیون تماشا کرد. اما برای استفاده از این کابل نیاز به یک کابل رایط یا دانگل هست تا سیگنال ها را از گوشی گرفته و تبدیل به سیگنال‌های سازگار با HDMI نماید.

مراحل اتصال گوشی به تلویزیون با کابل MHL

شارژر را به وسیله کابل مایکرو یو اس بی به برق وصل کنید.

سر مایکرو یو اس بی را به گوشی یا تبلت خود متصل کنید.

تلویزیون و رابط را توسط کابل HDMI به هم متصل کنید.

روش دیگر در اتصال کابلی استفاده از کابل اسلیم پورت Slimport است. تفاوت این روش با کابل MHL در این است که می‌توان خروجی‌های DVI،VGA و پورت نمایشگر را از آن منشعب کرد. در این روش هیچ نیازی به تنظیمات بر روی گوشی نیاز نیست.

ورودی تلویزیون را روی HDMI گذاشته حال باید تصویر مورد نظر روی صفحه نمایش تلویزیون به نمایش در بیاد.

روش دوم اتصال بی‌سیم

درروش انتقال بی‌سیم بستر انتقال داده بر پایه امواج مخابرات قرار دارد از جمله مزایای این روش می‌توان به نداشتن محدودیت مکانی در شعاع معین و عدم نیاز به تجهیزات حانبی اشاره کرد.

از معایب این روش هم می‌توان به تاثیرات محیط بر امواج (جذب ، انحراف و انعکاس ) که باعث ایجاد نویز و اختلال در ارتباط می‌شود و امنیت پائین تر نسبت به روش کابلی اشاره کرد.

روش اتصال بی‌سیم خود روش‌های مختلف برای آئینه کردن محتوای گوشی به تلویزیون وجود دارد که در ادامه این روش‌ها را شرح می‌دهیم.

دقت داشته باشید که در بعضی از این روشهای موجود نیازمند پشتیبانی گوشی و تلویزیون از تکنولوژی‌های خاص می‌باشد. بنابرین بهترین روش اتصال بی‌سیم گوشی به تلویزیون را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

کروم‌ کست(Chromecast)

 کروم‌ کست یک دانگل مبتنی بر پورت HDMI یا USB است که اندازه یک فلش USB است وشما امکان میدهد تا محتوای مورد نظر خود را از طریق مرورگر کروم در موبایل هوشمند یا تبلت به تلویزیون انتقال دهید. دانگل  کروم‌ کست بر اساس مرورگر کروم کار میکند و محدودیتی از نظر استفاده از ابزارها و دستگاه‌های مختلف برای شما ایجاد نمیکند و تنها کافی است مرورگر کروم را روی دستگاه مبدا اجرا کنید. کروم‌ کست یک تلویزیون معمولی را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل میکند و امکان کنترل آنرا از طریق دستگاه‌های دیجیتال شخصی مختلف فراهم میکند.


کروم‌ کست از طریق یک پورت HDMI به تلویزیون وصل می‌شود و مجهز به یک پورت USB نیزهست. این دانگل می‌تواند در صورتی که تلویزیون ، پورت اضافه‌ای نداشته باشد، به راحتی به پورت A/V تلویزیون‌ هم متصل شود. موبایل یا تبلت شما به یک ریموت کنترل تبدیل می‌شود تا از طریق آن ویدئو پخش کنید، حجم صدا را کنترل کنید یا حتی تلویزیونتون را روشن و یا خاموش کنید. شما حتی میتونید زمانی که در حال تماشای ویدئو هستید اپلیکیشن های دیگه رو هم اجرا کنید. پخش فیلم از این طریق حتی وقتی که موبایل یا تبلت به حالت استندبای میروند هم ادامه پیدا می‌کند.

نحوه اتصال گوشی‌های اندرویدی به تلویزیون

قبلا برای استفاده از کروم کست باید از اپلیکیشن مخصوص به خود اون استفاده میکردید اما اکنون شرکت گوگل این وسیله را تحت پوشش اپلیکیشن Google Home قرار داده، بنابراین چنانچه این اپلیکیشن را ندارید و جزو کاربران اندروید هستید ، میتوانید با استفاده از پلی استور آن را دانلود کنید. و اگر از آیفون یا آیپد استفاده می‌کنید برای دانلود این اپلیکیشن به iTunes مراجعه کنید.

قابلیت DLNA

برنامه مدیریت رسانه ای محبوب Plex همچنین به عنوان یک پخش کننده DLNA کار می کند ، هرچند به روشی کمتر مستقیم. یک سرور Plex که در رایانه شما اجرا می شود می تواند موسیقی ، عکس یا فیلم را میزبانی کند و آنها را به تلویزیون شما منتقل کند. می توانید از برنامه تلفن همراه برای مرور کتابخانه خود استفاده کنید ، هر محتوایی را برای پخش انتخاب کنید و از طریق Chromecast یا DLNA به تلویزیون بفرستید. نکته منفی استفاده از برنامه Plex این است که رایانه ای که سرور خود را تنظیم کرده اید باید هر زمان که بخواهید فایل های خود را پخش کنید ، باید به اینترنت متصل شوید و به اینترنت متصل شوید. با این حال ، Plex به شما امکان می دهد پرونده های رسانه ای را بسیار بزرگتر از مواردی که در تلفن شما جای می گیرد میزبان کنید. روش اتصال گوشی های آندروید به تلویزیون ؛ همانطور که اشاره شد، اقابلیت DLNA این امکان را به شما میدهد که ویدیوها و فایل‌های ذخیره شده در لپ‌تاپ را بر روی نمایشگر تلویزیون  پخش کنید. برای انجام چنین کاری تنها لازم است که پس از برقراری ارتباط DLNA بر روی فایل مورد نظرتان در لپ‌تاپ کلیک راست کرده و گزینه Play to را انتخاب کرده و نهایتا تلویزیون مقصدتان را انتخاب کنید. استاندارد DLNA برای رد و بدل داده هایش از یک شبکه وای فای مرکزی استفاده می کند و به این خاطر امکان پخش محتوای سرویس‌هایی نظیر یوتیوب یا نتفیلکس ک آنلاین هستند توسط آن وجود ندارد. به طور کلی قابلیت DLNA هم در حال حاضر یکی از بهترین روش های اتصال وایرلس (بیسیم) گوشی به تلویزیون و آینه کردن محتوای آن محسوب می‌شود.

دانگل انی کست Anycast

روش دیگر برای آیینه کردن صفحه گوشی بر روی تلویزیون استفاده از دانگل انی کست می‌باشد.

نحوه استفاده از انی کست
ابتدا دانگل را به ورودی HDMI تلویزیون یا پروژکتور متصل نمایید .

سپس یک طرف کابل آنتن و تغذیه را به یک شارژر موبایل و طرف دیگر آنرا به دانگل متصل نمایید .

تلویزیون را روشن کرده و سورس را بر روی ورودی HDMI قرار داده تا صفحه پیش فرض دانگل انی کست را مشاهده نمایید .

با استفاده از گوشی یا تبلت وای فای را روشن کرده و جستجوی وای فای را میزنیم تا انی کست را پیدا کند سپس به آن متصل شده و در صورت درخواست رمز ، آن را 12345678 وارد نمایید.(پس از کانکت شدن باید علامت X در صفحه تلویزیون ، که  مربوط به ارتباط دانگل با دستگاه گوشی یا تبلت شماست حذف شود. البته علامت X دیگری برای ارتباط دانگل با مودم ADSL برای نمایش محتوای اینترنت در تلویزیون است که باید با وارد کردن IP نمایش داده شده در تلویزیون، ارتباط دانگل با اینترنت را فراهم آورد، که البته میشود آنرا نادیده گرفت.

 برنامه imediashare را از گوگل پلی دانلود ونصب کرده و آنرا را باز نمایید و به دستگاه متصل شوید و از آن استفاده نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

از خرید شما متشکریم

  • هیچ محصولی در سبد خرید.