صفحه اصلی / بلاگ / کارت های گرافیک و کارکرد آن

کارت های گرافیک و کارکرد آن

کارت گرافیک 1 گیگ ایسوس ASUS 210 1GB 64-bit DDR3

کارت‌های گرافیک در کامپیوترهای شخصی دارای جایگاهی خاص است. کارتهای گرافیک اطلاعات دیجیتال تولید شده توسط کامپیوتر را دریافت کرده و آنها را به گونه‌ای تبدیل می‌کند که برای انسان قابل دیدن باشند. و این به این معنی است که کارت گرافیک اطلاعات دیجیتال را به آنالوگ تبدیل می‌نماید. تا در صفحه نمایش قابل رویت باشد. اما در لب تاپ‌ها اطلاعات همچنان به صورت دیجیتال باقی خواهند ماند چون لپ تاپ ها اطلاعات را به صورت دیجیتال نمایش می‌دهند.

اگر شما از فاصله خیلی نزدیک به صفحه مانیتور یک کامپیوتر شخصی نگاه کنید خواهید دید که تمام امواج و اطلاعاتی که برای روی صفحه نمایشگر نشان داده می‌شود از نقطه تشکیل شده‌اند. نقاط فوق پیکسل نامیده می‌شوند هرپیکسل دارای یک رنگ می‌باشد.

در بعضی از نمایشگرها مانند صفحه نمایشگراستفاده شده در کامپیوترهای اولیه مکینتاش هر پیکسل دارای دو رنگ بود . سیاه وسفید ، اما در حال حاضر در صفحات نمایشگر در هر پیکسل می‌تواند 256 رنگ باشد.

در اغلب نمایشگرها ، پیکسل‌ها بصورت تمام رنگ (True Color) بوده و دارای 16.8 میلیون حالت متفاوت می‌باشد. اما با توجه به اینکه چشم انسان نمی تواند بیش از ده میلیون رنگ متفاوت را تشخیص دهد و 16.8 میلیون رنگ بیشتر از آن چیزی است که چشم انسان قادر به تشخیص آنها هست. لذا همان ده میلیون رنگ کفایت می‌کند.

کار یک کارت گرافیک ایجاد مجموعه‌ای از سیگنالها است که نقاط فوق را بر روی صفحه مانیتور نمایش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

از خرید شما متشکریم

  • هیچ محصولی در سبد خرید.